Selamat Tinggal......

Esok merupakan hari terakhir aku di SIRING CORPORATION SDN BHD sebagai senior graphic designer..Sedih gila..Situla tempat aku gelak tawa, penat, dan mengubah diri aku menjadi semakin matang..Banyak benda aku pelajari time aku keja..Dan boleh juga dikatakan aku juga berbangga dengan diri aku diatas pencapaian diri aku walaupun selalu minta advance kat bos..hahaha...rase sedih la nk meninggalkan ofis kesayangan aku..terutama my lovely pc..hope KAK NAJWA yang duduk kat tempat aku jga elok..Slalu mantainance. Setakat nie pc aku xda msalah lagi. Macam nk beli ja pc 2 kat pak ya(my bos). Terlalu banyk kenangan ngn pc 2. Aku slalu berhubung ngn org tersayang pn guna pc 2 men ym..Aku men game sampai riuh 1 ofis pn ngn pc 2..huhu..mcm gila plak aku..

Tp betul jiwa aku tersentuh bila ada org len guna pc 2..Tapi aku xkesah..Janji jaga elok2 sudah..
Emm selepas ini aku akan tumpu kepada bisnes keropok aku..Ramai yang xsetuju aku nk berhenti kerja. Diorang ckp tkut nanti xda backup..Aku diam ja..Bagi aku rezeki dimana-mana..Kalau aku kerja mcm mana nk fokus ngn bisnes???..Aku blik kerja pn da penat yang amat sngt..letih otak..bukan leth badan.. Sebab banyak sngt pkai otak kanan..Famili aku xtau lagi aku nk berhenti kerja...

Famili aku xsetuju aku meniaga kerpok sebab xda untung..Mungkin nampak lekeh berniaga tepi jalan. Tapi diorang xtau marketing plan aku..Matlamat utama kami adalah menjadi pembekal kepada sekolah2, kilang2, cafe2..UNTUNG KE???...Ok sebatang kami tolak RM0.50..Kami supply min 100 batang sehari untuk 1 sekolah yang bilangan pelajar seramai 500 orang dan jualan RM0.50x100=RM 50..Itu min 100 batang untk 1 sekolah..Kalau 10 sekolah??..RM50x10= RM500 seharix24 hari= RM12000..Modal tolak 40% bersih RM7200..

Tapi xsemudah yang dijangka..Nak buat loan pn xapprove..xckup umur 21 tahun...hehehe..pas 2 xda record jualan lagi ssah..Memang susah klu bt loan..MEMANG TERAMAT SUSAH..Sbab 2 ramai yang pinjam kt along..aku pn nyaris2 nk pinjam along..Nk pinjam kt adik bradik pn ssh..xde sape nk tolong time susah..tidak aku da boleh pakai gen 2 dah..tp xde sape nk tolong jdi penjamin..so melepas la..kalu diingat dulu time dulu baru start mmg sedih gila..Sale sehari just RM5 je..Pas 2 malam masuk pasar malam pla..Letih angkut barang..Tapi selepas 3 bulan akhir2 nie ada peningkatan memberangsangkan.. Semalam 30 May rekod tertinggi jualan RM96.40..alhmdlillah..klau mantain mcm nie bgusla..rasa bersemangat..Tapi kena berwaspada..Mesti ada pendinding..Minta dijauhi segala kejahatan jin2 dan syaitan..AMIN...

No comments:

Post a Comment