DALAM DILEMA....

Aku sekarang dalam dilema samaada untuk menjadi graphic designer kt tmpat aku kerja sekarang atau pn berhenti terus buat biznes keropok. Bisnes keropok nie xnk jd bisnes biasa-biasa. Kalau boleh nk maju kehadapan dan berfikir diluar kotak. Cth.JACK n JILL bisnes ape??..Jual ubi kentang je pn!!!..Tapi diorang pandai create benda baru dimana ubi tu sendiri dikomersial kan.Tp kenapa kita tak boleh??.Ini masalah orang kita sekarang. Bila start berniaga mula nk kondem sana sini.

Tapi aku puji la orang-orang yang berniaga pasar malam. Diorang very supporting. Kalau macam kami takda tempat untuk open table diorang siap bagi buka sebelah meja diorang. Takde hasad dengki. Ini yang harus dicontohi. Penat jangan cerita la. Memang memenatkan. Yela balik kerja terus pergi tapak. Sampai demam-demam. Duit aku sekarang memang da abis banyak. Tak pernah aku rase dugaan sebegini. Ini la cabaran dalam dunia perniagaan. Baru-baru nie aku ade jumpa guru aku cikgu wahab. Saja bercerita dengan dia.Dia ada cerita pasal ustaz rozie, ustaz aku jugak, da pakai HONDA CRV da sekarang hasil jualan minyak atar di pasar malam!. Memang aku terkejut. So korang jangan la pandang rendah kepada peniaga pasar malam. Pasaran pasar malam memang amat dasyat. Dimana semua urusan adalah cash. No kredit nak pening-pening. Tapi bagi kami memang mengambil masa untuk orang mengenali kami. Memang jualan tak memberansangkan lansung. Tapi harus bersabar. Ini baru permulaan dan baru setapak melangkah ke dunia perniagaan.

Akan datang kitaorang akan buka gerai di cinta sayang sg petani. KEROPOK LOSONG n MAMA SAMOSA!. Kepada kawan-kawan jgan lupa singgah!!!

No comments:

Post a Comment